24 Temmuz 2014 Perşembe

DENİZDE MOTİVASYON (1): MÜZİK





Denizde geçen günlerde, özellikle de uzun ve kendinizi aşmanızı gereken rotalara çıkıyorsanız motivasyonunuzu yükseltecek konuları doğru belirlemeniz gerekiyor. Bu herkes için değişkenlik gösterebilecek, göreceli bir konu. Ancak, ben size bu konuda yaptığım hazırlıklardan bahsetmek istiyorum. Bunlardan ilki müzik...




MÜZİK

Beni denizde motive eden en basit şeylerden biri müzik. Gelişen teknoloji ile birlikte sayısız eseri kolay taşıyabiliyor, zahmetsiz şekilde dinleyebiliyorsunuz. Bu şarkıların doğru seçilmesi durumunda da insanın içini ferahlattığına eminim hepiniz katılırsınız. 

Peki müzik seçimini nasıl yapmalıyız?

KENDİNİ TANI

Kendini tanımak kavramı felsefenin ilk yapı taşlarından biri. Modern hayatta bir çok filmin ya da edebi eserin özünü süsleyen bu kavram, sadece güçlü yönlerinizi değil, zayıf noktalarınızı da bilmeniz gerektiğini vurguluyor. 

Kendinizi mercek altına alın ve yorgunluk, özlem, yalnız kalmışlık hissi, "hayır, burada bırakmamalıyım ve devam etmeliyim" anlarınızı analiz edin. Söz konusu durumlarda sizleri hangi müziklerin motive ettiğini belirleyin ve ayrı ayrı MP3 dosyaları oluşturun. Benim açımdan bu çok kritik bir konu. Nasıl acil durumlar için teknenize bir "acil durum" çantası hazırlıyorsanız, psikolojiniz için de böyle bir müzik çantası hazırlayın.  O şarkıları dinlerken, özellikle de yalnızsanız, sanki solistle sohbet ediyormuş gibi olursunuz. Belirli psikolojik evreleriniz için doğru müziği seçebilmeniz durumunda da söz konusu şarkıyı dinlediğiniz anda birinin sizi anladığını hissedersiniz. Eski anılarınız canlanır, geleceğe dair hayalleriniz yeşeriverir ve bu sizi ayakta tutar.

BENİM MÜZİKLERİM

Şunu çok net söyleyebilirim ki, okyanusu geçme sırasında müzik beni hiç yalnız bırakmadı. Bazı kırılma anlarımda, gece yatarken kulaklığımı alıp aynı şarkıyı defalarca dinleyerek uyuyakaldığımı anımsarım. Sabah kalktığımda daha güçlü hissettiğimi de... 

Diğer yandan, müziğin bana sadece seyahat sırasında değil, söz konusu hedefim için ön hazırlıklar yaparken de motivasyon desteği sağladığını söylemeliyim.

Bir örnek vereyim... Okyanusu geçme kararı aldığımda "Oğlum iyi misin? Ne gerek var?", "Canını sokakta mı buldun?", "Canına mı susadın?", "Otur oturduğun yerde!" gibi soru ve yorumlarla karşılaşmış biri olarak, kendimi şu iki şarkıyla motive etmiştim: Şebnem Ferah - Okyanus; Aerosmith - Dream On.

Şebnem Ferah, bir kapının ardındaki hayallere ulaşmak isterken kendini engellemeye çalışanlarla yaşadıklarını anlatıyor... Aslında Şebnem, "konfor alanından çıkma" kararı sonrasında karşılaştığı toplumsal baskılardan da bahsediyor. Şarkının isminin "Okyanus" olması ise manidar :)

Aerosmith ise hayallerin gerçekleşene kadar hayal etmeye devam et diyor... 

Buyrun hep beraber dinleyelim.








Şimdi lütfen kendinizi iyi dinleyin ve acil durum müzik çantanızı hazırlayın :)



Sevgi ve Saygıyla,



Emre Başkan



1 yorum:

  1. "Bay Lee Ben (Kredi Görevlisi) ile tanıştırıldığımda, pazara ilk kez ev alıcısı olarak giriyordum. İhtiyaçlarım biraz farklıydı ve bana ön onay mektubumu göndermeden önce birçok sorum vardı , bunun ne anlama geldiği ve nelerin değişebileceği hakkında benimle konuşmak için aradı. Kendisini hemen hemen her saatte e-posta ve kısa mesaj yoluyla bana sundu, çok duyarlı ve bilgiliydi. O da çok açık sözlü, kapanış zamanı ve diğer ayrıntılar açısından beklentilerimin ne olduğunu ona açıkladım. Bu beklentileri karşılayacağını söyledi ama onları aştı. O kadar çabuk kapattım ki emlakçım ve satıcı elbette bu konuda heyecanlandı. Ancak bir alıcı olarak, süreçte kısa ve öz bir şekilde yürümekten memnun oldum. Ön onaydan kapanışa kadar yolculuk o kadar kusursuzdu ve kendimi şanslı sayıyorum çünkü internet hakkında korku hikayeleri duydum. Herhangi bir pazarda kredi arayan herkese bir kredi memuru Ben Lee iletişim e-postası: 247officedept@gmail.com & Whatsapp Numarası: + 1-989-394-3740 öneririm. Her şey elektronik olarak amaca uygun ve güvenli bir şekilde ele alındı ​​:) ”

    YanıtlaSil